Alla inlägg under februari 2010

Av Ines - 21 februari 2010 11:43

Hade jag vetat det här:


http://lt.se/sport/basket/1.741798-kings-tar-emot-topplag


så hade jag nog inte hållt mig inne igår.


Dessutom slutade matchen med vinst till Plannja!


HURRA!!

Av Ines - 20 februari 2010 12:29

Med stora braskande rubriker: snö-kaos!!


Njae, det var lätt att hålla sig för skratt när jag klev av bussen...mitt i gatan. Förbannad för att komma för sent till jobbet. Tänkte ta en bild på den buss som blockerat "min" buss men chauffören såg så olycklig ut så jag avstod.


Håll er inne är dagens uppmaning.


Läs mer :http://lt.se/nyheter/1.741451-kommunens-snorojning-rustar-for-mer-sno


Själv skulle jag beskriva det som en högst normal snödag i april. Snö som yr och inte särdeles kallt bortsett från vinden.


Ha en bra dag!

Av Ines - 18 februari 2010 06:45

Barnen stod i kö i matsalen i en katolsk lågstadieskola för att få sin lunch. Längst fram på bordet fanns en stor hög med äpplen. En nunna skrev en lapp och satte den på äppelskålen:

"Ta bara EN. Gud tittar på."


Längre bort i lunchkön, på den bortre delen av bordet fanns en stor hög med chokladkakor.
Ett barn hade skrivit en lapp: "Ta så många du vill. Gud tittar på äpplena."

Av Ines - 17 februari 2010 23:28

För oss som inte kan få nog av Kalla:


16 Februari 2010 Första tävlingsdagen – OS GULD!



God natt!

Av Ines - 17 februari 2010 20:36

Missade fullständigt Charlotte Kallas guldmedalj i måndags. Satt i arbetsmöte på jobbet och läste om det på nätet.


http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/os2010/article6613360.ab


Läste nånstans hennes pappas kommentar om vad han tror de gör i Tärendö: De går väl och lägger sig?


Haha, det kallar jag skön inställning.... Jodå, även om jag inte är Tärendö-bo så visst la vi oss. Men med ett otroligt lyckligt flin i ansiktet. Kalla är och förblir min stora favorit.


Minst lika roligt är det att ännu en norrlänning gör succé!


http://www.aftonbladet.se/webbtv/sport/os2010/article6625563.ab


Det är nu det känns fint att vara norrlänning i förskingringen.


God kväll!

Av Ines - 17 februari 2010 20:09


Igår var det dags för sanningens minut. Hur smakade mina semmel-bullar som jag bakade i söndags? Har ju aldrig bakat såna förut.




Var ju spännande värre om det skulle bli nåt.



Första plåten såg ok ut.


Jodå, trots personalbrist och otåliga barn så gick det bra. Semlorna åts med god aptit.   


Så efter avslutad arbetsdag somnade jag som en stock!


God kväll!

Av Ines - 14 februari 2010 11:49

För ett kort tag funderade jag på om jag satt på en förmögenhet!   


http://www.aftonbladet.se/pryl/article6602637.ab 

Men nää, det krävdes ett visst spel i orginalförpackning. Haha, fast inte känner jag mig särskilt sugen på att sälja?


Nån gång är det möjligt att det kommer fram igen....

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards