Alla inlägg under april 2009

Av Ines - 5 april 2009 07:34

Usch vad läskigt. Jag vaknade med ett ryck i morse och fick fundera om det var sant, var jag var. Tur det bara var en mardröm.


Ha en bra dag!

Av Ines - 4 april 2009 08:27

MuminmammanDu är väldigt snäll och omtänksam. Du är någon att lita på och bli inte förvånad om folk kommer till dig för att prata ut.

Av Ines - 3 april 2009 22:56

Det finns ett talesätt : Du blir som din omgivning. Jag har definitivt påverkats av min omgivning idag! Jobbat på en förskola och somnade som ett barn strax före åtta. Har tittat upp som hastigast en liten stund, men det är sängen som hägrar nu....


Njet, det blev ingen välgörenhetskonsert, det bidde ingenting....


God Natt!

Av Ines - 3 april 2009 22:45

Man må tycka vad man vill om Bloninbella, men det här känns ovärdigt ett demokratiskt land som Sverige.


Vi kan ju låtsas som att det spelar ingen roll "för hon skrev ändå bara..." Men vems åsikter, bilder, blogg ger de sig på nästa gång?


Läs själva:


http://www.expressen.se/Nyheter/1.1522206/blondinbellas-blogg-stangd-efter-attack



Av Ines - 3 april 2009 19:31

Jag har hittat svaret på vad strömmen gjorde på Earth Our:



De lekte med varandra!


Snurrade runt på olika bloggar och här http://jennny.blogg.se/2009/march/earth-hour.html?_tmp=7e774623ea34c7319a664a5583cb9f47ee983a43  fanns svaret.


 God kväll!



Av Ines - 3 april 2009 19:14

I dag gjorde jag slag i saken. Jag har ringt ett bemanningsföretag! På andra sidan luren svarar en väldigt trevlig kvinna.

Men visst blev jag lite fundersam på vad A-kassan sysslar med? För hon avslutar samtalet med att be mig kolla upp om jag får problem. De erbjuder inte heltidsanställning utan anställer efter de behov som finns. Några har tydligen fått problem med sin A-kassa då de varit anställda på det sättet.


Vad tycker A-kassan att arbetslösa kommunanställda ska göra? Sitta hemma i väntan på pensionsavgångar, nästa babyboom eller överge yrket helt? Ok, jag kan vara ganska less på att hatta runt i kommunen, men samtidigt så är det ett jobb som faktiskt måste finnas! Pedagoger har, precis som övriga svenska folket sjukdagar, kurser, egna sjuka barn mm mm. Vem skulle göra deras jobb om det inte fanns vikarier?


God kväll!

Av Ines - 3 april 2009 19:13

Av Ines - 3 april 2009 08:38

Läser i VK att: 


Victoria besöker Umeå i sommar

Kronprinsessan Victoria kommer till Umeå i sommar - två gånger.
Läs mer  Fast visst tar de väl i när de skriver sommar? I slutet av september tycker nog jag att det är höst här.Ha en bra dag!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards