Alla inlägg under april 2009

Av Ines - 9 april 2009 07:26

Av Ines - 8 april 2009 21:25


 Började min arbetsdag med:



påskpyssel med barnen.


Alla har fått prova på att göra påskgodis.


På eftermiddagen pyntade vi på utsidan.


God kväll!

Av Ines - 7 april 2009 22:28


 Efter besök hos en mormor idag så slås jag av en sak.



Tänk att de här lyckats bli stora....


För dagens småbarn finns en uppsjö av saker:


Vällingflaskor i fem delar (jag behövde bara tre), olika välling beroende på tid på dygnet (jag höll reda på en, och sedan var det mängden som ökade till natten), engångshaklappar, mm mm mm


Jaa, även barnvagnarna tillverkas i en himla massa konstruktioner, som jag ibland nästan känner att jag kan få frispel över som vikarie....


God kväll!

Av Ines - 7 april 2009 22:01

Hittade ett himla bra inlägg om Lycka:

Det skrivs mycket om lycka.

Kunde nästan ha varit jag.....
Av Ines - 7 april 2009 21:21

Nu ska de arbetslösa kontrolleras extra noga. Detta eftersom det fuskas med arbetsanvisningar. Dvs, de arbetssökande söker inte anvisade arbeten. Men efter besök på AF idag så blir jag lite konfunderad. Hur kan de förvänta sig ärlighet när de faktiskt uppmanar människor att ljuga?


Kunde inte undgå att höra ett samtal mellan en handläggare och en arbetssökande:


-Men inte behöver du vara så ärlig! Vita nödlögner kan du ju ta till.

  Jag kollade vad som stod på skylten: ungdomsförmedling för dig under 25 år.


Är det det vi vill att våra ungdomar ska få med sig: Nyutbildade, på väg mot sin första anställningsintervju....Du behöver inte vara så ärlig.


Ärligt talat gjorde det mig lite illamående.


Av Ines - 7 april 2009 21:20
Click to Mix and Solve


Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards