Direktlänk till inlägg 3 april 2009

Hur tänker dom då?

Av Ines - 3 april 2009 19:14

I dag gjorde jag slag i saken. Jag har ringt ett bemanningsföretag! På andra sidan luren svarar en väldigt trevlig kvinna.

Men visst blev jag lite fundersam på vad A-kassan sysslar med? För hon avslutar samtalet med att be mig kolla upp om jag får problem. De erbjuder inte heltidsanställning utan anställer efter de behov som finns. Några har tydligen fått problem med sin A-kassa då de varit anställda på det sättet.


Vad tycker A-kassan att arbetslösa kommunanställda ska göra? Sitta hemma i väntan på pensionsavgångar, nästa babyboom eller överge yrket helt? Ok, jag kan vara ganska less på att hatta runt i kommunen, men samtidigt så är det ett jobb som faktiskt måste finnas! Pedagoger har, precis som övriga svenska folket sjukdagar, kurser, egna sjuka barn mm mm. Vem skulle göra deras jobb om det inte fanns vikarier?


God kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ines - 17 januari 2013 19:57

Har klippt håret idag i  min nya hemby. Nöjd med resultatet.   ...

Av Ines - 17 januari 2013 19:51

Vem känner inte igen sig?   http://fredrik.cafe.se/mina-ursakter-for-den-sparsamma-blogguppdateringstakten/   ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:34

Nu har jag sett byns skidspår! Blir onekligen sugen att fixa nya skidor...       Hur fina som helst.       Dubbelspår med gott om plats.    ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:27


Vissa människor ska som bara finnas. De har funnits alltid. Men så kommer budet att vår förre partiledare:       Lars Werner gått bort.      Jag önskar inte livet ur någon, men hade kännts mer logiskt med CH Hermansson.... ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:20

Jag kan bli galen på alla dessa val...elavtal, mobil, telefonabbonemang, internetuppkoppling... När jag flyttade upp igen så fattade inte jag att jag kunde tagit med mitt avtal.   Nä, jag hamnade på nåt dyrt tillsvidareavtal! Men det lokala elbol...

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards