Alla inlägg den 19 september 2007

Av Ines - 19 september 2007 22:03

Själens ansikten. Jaha, fick mig en spännande föreläsning om själens nio ansikten i kväll. Eller de nio personlighetstyper vi formas till och vad vi sen har att jobba med. Blev plötsligt självklart varför jag reagerar som jag gör i vissa situationer. Det tackar jag för.

Sen är det ju inte helt fel med deras goda mat (Ålidhemskyrkans) som inledning heller. För även om det var en intressant och givande arbetsdag så är ju en sak säker. Med små barn är det inte mycket till matro och framförallt är din egen mat inte särskilt varm. Heder åt alla förskollärare och barnskötare runt om i landet. Ni blev återigen nominerade till förstapris i kategorin vardagshjältar.

Blir spännande att se morgondagens utmaning. Fick ju frågan häromdan om jag kunde snickra! Haha, inte jag men min kompis. Nja, jag tänkte om du kunde ta vick i träslöjden! Skulle just se ut det...

Ha en bra kväll!

Uppdate: Besöksrekord idag...
2007-09-19 @ 21:36:09

Av Ines - 19 september 2007 22:01

Vad jag avskyr tjafs! Åh, vad jag kan bli less på tjafs. I går kom det både på hemmaplan och på jobbet. På jobbet rörde det sig om en dubbelbokning av vikarie så plötsligt försvann mitt veckovick till ingenting. Ringde vikariejouren som skickade mig till förskolan idah. Hittade en jättekul text på toaletten.

Du vet att du jobbar i förskola när...

..du finfördelar din egen mat.

..du kommer in i en lokal och inom ett par sekunder kan avgöra om någon har gjort i byxan.

..du någon gång tänkt tanken att alla barnvagnar borde ha likadana reglage för att tippa ryggstödet.

..fruktklistermärken är hårdvaluta.

..du kommer på dig själv med att bli uppspelt av en passerande traktor.

Ha en bra dag!





2007-09-19 @ 14:59:54

Av Ines - 19 september 2007 21:59

Dagens tips från Ålidhemskyrkan. Middag: Spagetti och köttfärssås

Livsstilskafé

? Enneagrammet ?
Urgammal vishet för självkännedom och andlig vägledning.
Susanne Kostet, präst. 2007-09-19 @ 14:50:14

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards