Alla inlägg den 3 september 2007

Av Ines - 3 september 2007 22:11

Jobb i veckan... Vilken morgon! Vaknade av ett telefonsamtal om jobb...Skulle börja inom en timme...Så nu har jag heltid i veckan. Alltid något att vara glad för. Känns lite oroväckande att de börjat ta in folk på intevjuer och jag är inte kallad...Men med trettio sökanden och tre killar så är konkurransen ganska tuff. Killar behöver ju som inte vara duktiga, det räcker ju med snopp så är jobbet deras... Himla orättvist men i en kvinnodominerad värld så blir det ju så.

Har varit på långpromenad och visat Katrin vägen till universitetet om hon ska cykla i morgon. Skönt att vara trött av jobb oxå. I morgon blir det utedag så jag hoppas på hyfsat väder. Uppehåll räcker gott. Regn och blöta barn är inte kul.

På tal om orättvist. Katrin blev lite avundsjuk på mina rysligt fina blommor som jag blivit avtackad med. Det är inte rättvist! När blev jag avtackad sist? Tycker ingen om mig?

Jodå, jag tycker om henne och tycker det är jättekul att ha henne här.

Ha en bra kväll!
2007-09-03 @ 21:11:14

Av Ines - 3 september 2007 07:30

LIVSINSTRUKTIONER:
1. Ge människor mer än vad de
förväntar sej och gör det för att du tycker om det...
2. Tro inte på allt du
hör, spendera inte allt du får och sov inte så mycket som du skulle vilja...
3. När du säger: 'Jag älskar dig', säg det på riktigt...
4. När du säger:
'Jag är ledsen', se personen i ögonen...
5. Tro på kärlek vid första ögonkastet...
6. Älska djupt och passionerat.Du kan bli sårad, men det är
det enda sättet att leva livet komplett...
7. Förolämpa inte!
8. Tala långsamt men tänk snabbt...
9. Om någon ställer en fråga som du inte vill
svara på, le och fråga istället:'Varför vill du veta det?'
10. Säg prosit när du hör någon nysa...
11. Låt inte ett litet missförstånd förstöra en stor vänskap...
12. När du upptäcker att du gjort fel, rätta till det genast...
13. Le när du svarar i telefon, den som ringer hör att du ler :o)
14. Spendera lite tid ensam...
15. Öppna din famn för
ombyten/förändringar,men släpp inte på dina värderingar...
16. Kom ihåg att
tystnad ibland är bästa svaret...
17. Lev ett bra och värdigt liv...
18. När du blir gammal minns det som varit,då kan du njuta av det en andra gång...
19. Tro på människor, men lås alltid din bil...
20. Dela med dig av allt du vet...Det är ett sätt att uppnå odödlighet...
21. Avbryt aldrig
någon som hållerpå att visa dej sin tillgivenhet...
22. En gång om året, åk till ettställe du aldrig varit på...
23. Om du tjänar mycket pengar,placera
dem för att hjälpa andramedan de fortfarande lever...
24. Lär dej alla regler, och bryt en del...
25. Närma dig köket och kärleken med djärvhet...

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards