Alla inlägg den 25 november 2007

Av Ines - 25 november 2007 16:36

Köpfri dag igår. Julruschen börjar - då blir det köpfri dag... kanske         I morgon lördag är det en månad till julafton. Lördagen är den första stora julklappshandlardagen. Men vad ganska få känner till är att den 24 november utsetts till en köpfri dag - "Buy nothing day".

Oj, upptäckte att jag fullständigt missat det. Men jag klarade mig- eller räknas mjölk och fil? Nä, för mig är inte julen köprushens tid. Det mysiga är ju att tända ljus, julmaten men framförallt att vi alla för en gång skull är samlade! Så sällan som det händer så uppskattas det dessto mer när det händer.

Ha en bra dag!
2007-nov-25 @ 11:53

Av Ines - 25 november 2007 16:35

Gulaste bilen i stan. Var och spanade in Agnetas nya bil i morse. Hade hört att den var gul, men såå himla gul.

Agnetas bil.

Ps: Den behöver tvättas nu!


2007-nov-25 @ 21:05

Av Ines - 25 november 2007 16:34

Jag blir så in i..... Spana in denna flygtavla. Någon mer än jag som noterar det fantastiska?
Det är ok att ta sig till Nice, Genéve och Dubrovnik för en väldigt billig penning...om du startar från Stockholm vill säga!


Flygtavla.

För mig verkar det märkligt att en hel del av Sveriges yta är som alldeles bortglömd?
Jag väntar med spänning på när linjen Umeå-Malmö blir verklighet....
2007-nov-25 @ 21:26

Av Ines - 25 november 2007 16:32

Vem kunde motstå? Självklart blev det en sväng på julskyltningen! Men vad besviken jag blev...hallå, var var alla tomtarna, folket och annat som hör till? Nä, min första julskyltning i Umeå var absolut ingen hit. Köpte ändå de första julklapparna till pojkara..inte de roligaste men gud så bra. Men nästa helg ska jag vara på en med lite mer känsla, eller? Får väl se hur det blir. Har fått en inbjudan till Vännäs julskyltning av faster Irja. Bara att ha någon att gå med gör ju det mesta lite roligare.

Kom på mig själv med att ljuga idag? Ha, jag skrev att jag inget köpt på "non shopping day", förutom lite mjölk. Men faktiskt var jag på marknad och handlade solidariskt...Det är inte alldeles lätt att göra rätt alla dagar?

Straffade sig direkt att det kändes lite bättre i halsen. Har hostat som en tok i eftermiddag och då har telefonen ringt hur många gånger som helst. Till och med två felringningar! Känner folk på sig när det inte funkar att prata? Tja, ska bänka mig i soffan nu iaf. Sagan om ringen som pågår...

Ha en bra kväll!
2007-nov-25 @ 22:11

Av Ines - 25 november 2007 16:31

Kramar för de ensamma... Nu säljer vi kramar till förmån för alla som är ensamma.
Inför julen går det att köpa kramar från Röda Korset, och på så sätt stödja arbetet mot den ofrivilliga ensamheten. Du kan dels köpa fysiska kramar av våra frivilliga ute på stan, men också symboliska kramar, bl.a på ICA-butikerna och på www.redcross.se/kram.

» Köp en kram här 2007-nov-25 @ 23:45

Av Ines - 25 november 2007 07:26

Om man väntar... Om man väntar med att ta nästa steg,
kan man bli stående på ett ben resten av livet.

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards