Alla inlägg den 2 november 2007

Av Ines - 2 november 2007 21:37

När det äntligen löser sig...dyker andra problem upp i ... Åh, viken mardrömsnatt! Tankarna på Östersund var inte kul. Men sen ficj jag samtal av äldste sonen i Malmö. Wow! Finns det någon som kan ingjuta nytt livsmod i sin mamma, så är det han. Var på väg till jobbet och hade lite bråttom men det kändes som att det var sista livlinan till glädje för dagen.

Tog beslut att ringa AF:s handläggare iaf. När jag kom till jobbet visade det sig att vi hade mycket mindre barn än de anat när de bokat mig. Skönt, för då funkar det att ringa AF tänkte jag. Första människan var en vänlig själ som förstod problematiken men: Jag kan inte ändra en annan handläggares beslut. Nä, tack men lite hoppfullare kändes det som ändå. Tar inte lång stund innan ytterligare en människa ringer till jobbet. Visar sig vara den handläggare som beslutat sig för att deportera problemet till Östersund. Han talade om att jag måste förstå att det finns för många pedagoger i Umeå. Nära att ta till lipen förklarade jag att för mig känns det som att de leker med mitt liv, att det är inte rimligt att flytta för ett vikariat. Nä, men då har vi ju i alla fall löst problemet med för många pedagoger i Umeå. Sen skrattade han! Hur kan man ha mage att skratta när man just raserat tillvaron för en medmänniska? Dramat går in i en ny fas på måndag....

God Natt!
2007-11-02 @ 22:59:22

Av Ines - 2 november 2007 21:34

Dagens I-landsproblem.

Du har fyrahundra kronor på kontot och tänker ta ut pengar.
Meddelande i bankomaten:
Det går bara att ta ut femhundrakronorssedlar för tillfället!
2007-11-02 @ 22:42:34

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards