Alla inlägg under mars 2007

Av Ines - 24 mars 2007 23:05

Blir inte alltid som jag tänkt mig, men bra ändå. Har hunnit med en hel del även om jag invaderades av oväntat mycket gäster ikväll. Besökare är ofta som ketchup: Först kommer ingen och sen kommer alla på en gång. Hade ett tag en dagsplan med vattenpass på IKSU, sång i kyrkan för att sen avsluta med salsakurs. Men av det blev det nada.

Det blev besök, ännu mer besök och sen...ett till besök. Sen kom Ingela på den strålande idén att vi drar på bio. Det var kul det med. Nä, sängen nästa nu.

God Natt!
2007-mar-24 @ 23:37

Av Ines - 23 mars 2007 23:15

Vilken tjej! Med en natts sömn efter en intensiv folkhälsodag kan jag konstatera en sak. Vilken otroligt fin förebild Heidi Andersson är när hon föreläser för ungdomar! Gillade hennes svar på frågan hur man blir bra: Gör man för lätta saker i livet utvecklas man inte!

Att hon sen bjöd på sig själv i form av autografer, lät alla prova bryta mot henne....gjorde definitivt inte saken sämre.

Ha en bra dag!
2007-mar-23 @ 07:30

Av Ines - 23 mars 2007 23:13

Dax att utfärda pensionärsvarning igen? Känns verkligen att det är fredag idag. Trött som en tok, fast jag knappt gjort nåt. Hade förmånen att få vara med på uppvaktning hos en kollega som fyller 40 snart. Det var himla kul!

Jag och Dagny har konstaterat att vi måste falla för åldersstrecket nu. I morgon är vi inbjudna till salsakurs på Folkets Hus, men vi är tveksamma till om vi orkar. Klockan nio på kvällen kändes jättesent för oss.

Ingela fick välja matställe ikväll. Vi hamnade på ett ställe där Ingela brukar passera bara för att kolla in dagens felstavning på menyn.

Skylt

Lite modigt är det att skriva en meny.


Har snurrat runt på nätet och upptäct en massa kul sidor. Men just nu för trött för att tänka. Lite trist att konstatera att nää, inga grabbar den här helgen heller. Dagens miss har varit att jag lyckades kladda ner hela mig på lunchen. Så vad göra? Blev till att panikhandla på HH, klädaffärn i Hörnefors.

God Natt!
2007-mar-23 @ 23:10

Av Ines - 22 mars 2007 23:20

En känsla av elektriska stolen. Tror jag vet hur de som sitter i elektriska stolen känner sig. Blev röntgad med electricitet i dag. En fruktansvärt obehaglig upplevelse, men nu är det gjort! Efter en timmes plåga blev beskedet: det här får du lära dig leva med! Inte allt för upplyftande, men nu är det bara att vänta och hoppas det går över. Antingen gör det det eller så blir det värre och då kan man eventuellt överväga operation. Om ett halvår eller så. Vem har lurat dem att tro att jag skulle ha tålamod? 2007-mar-22 @ 21:35

Av Ines - 22 mars 2007 23:18

Heidi, armbryterskan från Ensamheten Nu har jag sett henne, armbryterskan från Ensamheten!

Heidi

Som alla kändisar fick hon självklart skriva autografer.


Heidi

Att visa armgrep åt småtjejerna var inga problem.


2007-mar-22 @ 22:41

Av Ines - 22 mars 2007 23:16

En intensiv dag är slut. I morse hörde jag knappt nåntig, öronen var full i vaxpropp! Så efter röntgen, som tursamt nog gick ganska fort hade jag tid att passera vårdcentralen och få dem spolade. Så har gått med en konstig känsla i huvudet efter den strapatsen.

Blev intensivt med folkhälsodagen. Har gått tipsrunda med barnen, provat vattenmassage och varit på föreläsning samt köpt billig frukt på Konsum. Supertrött och jättenöjd. Sängen nästa nu.

God Natt!
2007-mar-22 @ 23:11

Av Ines - 21 mars 2007 22:04

Hörnefors bjuder in till folkhälsodag I morgon är dagen då det kommer att vara svårt att välja.
Armbryterskan fr?n Ensamheten.
Församlingsgården kl 19

Heidi Andersson
Armbryterskan från Ensamheten


Heidi berättar personligt om att våga bryta mönster och om att tro på sig själv. Heidi som är världsmästarinna i armbrytning kommer också att instruera i sporten.

Det kommer att vara prio ett för mig. Mer tips finns på:

Hörnefors bjuder in till folkhälsodag


2007-mar-21 @

Av Ines - 20 mars 2007 23:45

Sluta röka...njaaee? För två år sen höll jag nästan på att sluta röka. Jag gick hos en slutaröka-syster som gav mig böcker och goda råd. Men sen hamnade jag med familjen i en uppförsbacke utan dess like. Som slutarökasystern sa: Man behöver inte välja de jävligaste tillfällena i livet att sluta på.

Nu börjar det snart vara dags igen. Under vintern har min gode vän och vapendragare gått en kurs...så rent teoretiskt skulle hon kunna vara en sluta röka-syster på sin vårdcentral. Då kom funderingarna hos mig igång igen. I helgen sa en kompis till mig att hon bestämt sig: Det är dax för dig att sluta röka nu! När jag sa det till Martin på jobbet så var han rörande överens med Ingela.

Vad hände idag när jag skulle stanna till och köpa cigaretter? Kassörskan ber om legitimation, tittar på den och säger: Åh, det är bara för att du är Våg du röker! Men det finns en bra bok som hjälpte mig. Jag rökte två paket om dan förut. Morötter och boken.

Ha en bra kväll!
2007-mar-20 @ 19:54

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards