Alla inlägg under mars 2007

Av Ines - 27 mars 2007 15:53

Vårbilder Så här ser en av våra sandlådor ut idag.

Sandl?dan idag

Inte lätt att hålla barnen torra nu.


Martin i soptagen

Martin, utnämd till Gubben Tö idag. Sugen på schack jobbar han frenetiskt med att sopa fram spelplanen.
2007-mar-27 @ 23:39

Av Ines - 27 mars 2007 14:11

Bara så himla ledsen, eller vad det nu är? Åh, det här är definitivt årstiden då jag får svårt med dygnsrytmen. Mycket frisk luft får mig att ta siesta när jag kommer hem och sen blir det sent i säng. Fick ett efterlängtat mail från Malmö idag. Fick det trista beskedet att mina dagar på jobbet är räknade nu. Märkligt, med tanke på alla som är borta. Men tjaa, vad säger man? Arbetsförmedlingen nästa.

Har sett fram mot påsken länge nu men efter idag blev till och med den känslan lite grumlad. Tydligen gått troll i den högtiden för mig? För två år sen på sjukhus med pappa i Gällivare, förra året i Sollefteå och en vecka senare var separationen ett faktum. I år arbetslös?

God Natt!
2007-mar-27 @ 23:50

Av Ines - 26 mars 2007 15:55

Somliga straffar Gud genast! Åh, vad det verkligen kändes att vi infört sommartid idag! Men vilket väder vi haft. Antagligen det som gjorde att man inte säckade ihop totalt. Strålande sol och temperaturer som påminner om sommar.Sen är ju inte jag riktigt klok för jag hade gjort upp med en kompis att dra till Ö-vik direkt efter jobbet. Tio mil enkel väg så jag kom hem ganska nyss. Men vi hade trevligt så det var nog värt det.

Somliga straffar Gud fort och genast. Igår satt vi på Nydalasjön och funderade om vi inte borde sjukskriva oss för att vi var så himla frisk jämt. Ha, idag så blev Agneta tvärförkyld och hade huvudvärk så hon fick sjukskriva sig på riktigt.

Nä, sängen nästa nu!

God Natt!
2007-mar-26 @ 23:01

Av Ines - 25 mars 2007 15:57

Kreativitet.

Kreativitet

 Det berättas att när Einstein var som mest uppmärksammad efter att ha presenterat sin relativitetsteori, fick han åka runt i USA och hålla många föredrag. Under ett halvårs tid höll han i stort sett samma föredrag varje dag och vid periodens slut var han trött på föreläsandet. En dag frågade han skämtsamt sin chaufför, som faktiskt liknade Einstein, om han inte kunde hålla föredraget åt honom. Chauffören som insåg att han hade lärt sig allting utantill, tyckte att det var ett kul påhitt och bestämde sig för att försöka.


Einstein själv slog sig ner i publiken för att lyssna. Föredraget gick utmärkt och chauffören klarade även de elementära frågor som uppstod efter genomgången. Han fick dock problem när en professor i församlingen ställde en mycket avancerad fråga.


Efter en kort stunds betänketid pekade chauffören bakåt i salongen och replikerade leende:


-Det var en ovanligt enkel fråga, den kan jag till och med låta min chaufför svara på!



Hämtat ur boken ?Varför växer gräset? andra sådden

 

Sammanställda och författade av Klas Hallberg och Magnus Kull

Förlag BrainBooks  ISBN 91-89250-45-1

2007-mar-25 @ 15:18

Av Ines - 25 mars 2007 15:56

Nydalasjön. Vad mycket en timme på morgonen kan göra. Sov länge och sen ett påslag på en timme till för sommartiden. Kändes som att hela förmiddan bara försvann. Vi tog oss ut på isen i alla fall, men kändes lite kyligt så vi var inte så länge. Höll inte på att hitta Agneta först fast hon sa precis vilken stuga hon var vid. Naturen är sig inte lik på sommar och vinter. Sen blev jag lite förvirrad och kom inte ihåg om det var före eller efter kyrkstugan Patriks stuga är. Men det löste sig.

Nydalasj?

Med solen i ögonen så blev bilden så här.

En slapp och stillsam dag som bara försvann. Har hittat en kul sida på nätet med bilder som man kan lägga in i sin blogg. Nä, fortsätta slöa framför TV:n nu. Sjön suger så det känns att jag varit ute.

God Kväll!


2007-mar-25

Av Ines - 24 mars 2007 23:11

Friends. Friends 2007-mar-24 @ 09:22

Av Ines - 24 mars 2007 23:08

Krig och goda gärningar. Så himla skönt med sovmorgon! Upptäckte tyvär att jag fullständigt missat att köpa mjölk så grötfrukost är bara att glömma. Hamnar förmodligen på nån is i dag för det är sol ute idag. Skönt med helg, även om den inte blev vad jag tänkte. Hittade faktiskt en användbar grej på nätet igår i mitt krig. Barnkonventionen! Ha, huka er. Skriver nog en skrivelse i eftermiddag.

En kul sida är oxå Heidis sida. Där kan man rädda skog genom ett enkelt knapptryck varenda dag. Hon finns på:

www.heidiandersson.com


R?dda skogen

http://www.ettklickforskogen.se/

Ett klick bevarar 2 dm2!
Hittills har 748265,32 kr samlats in.


Ha en bra dag!
2007-mar-24 @ 09:33

Av Ines - 24 mars 2007 23:06

Nina Frisk
Hamnade faktiskt på bio i kväll. På sena föreställningen så pensionärsvarningen kan dras tillbaka. Skönt!

Nina Frisk  

Nina Frisk är flygvärdinna. Hon älskar att flyga. Ninas mor Jill älskar Irish coffee och Krister. Krister älskar att jävlas, helst med Ninas bror Linus.

Nina trivs bäst i det blå, långt borta från sin snurriga familj. Tills hon en dag möter Marcus och hans son William. Och en längtan föds efter en alldeles egen familj. Men livet på jorden visar sig inte vara lika enkelt som i himlen.

         

I rollerna bl.a: Gunilla Nyroos, Sven Ahlström, Sofia Helin, Daniel Götschenhjelm          m.fl.

         

Regi: Maria Blom

         

Genre: Komedi

         

Speltid: 1 tim 23 min


Jodå, den var kul men den saknade ett slut. Kändes lite snöpligt faktiskt. Men Gunilla Nyroos gör en sevärd insats som Nina Frisks mamma. En kommentar jag känner igen:

" Vad roligt att ni är här. Mammor blir glada när barnen är under samma tak"


2007-mar-24 @ 23:30

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards