Alla inlägg den 20 mars 2007

Av Ines - 20 mars 2007 23:45

Sluta röka...njaaee? För två år sen höll jag nästan på att sluta röka. Jag gick hos en slutaröka-syster som gav mig böcker och goda råd. Men sen hamnade jag med familjen i en uppförsbacke utan dess like. Som slutarökasystern sa: Man behöver inte välja de jävligaste tillfällena i livet att sluta på.

Nu börjar det snart vara dags igen. Under vintern har min gode vän och vapendragare gått en kurs...så rent teoretiskt skulle hon kunna vara en sluta röka-syster på sin vårdcentral. Då kom funderingarna hos mig igång igen. I helgen sa en kompis till mig att hon bestämt sig: Det är dax för dig att sluta röka nu! När jag sa det till Martin på jobbet så var han rörande överens med Ingela.

Vad hände idag när jag skulle stanna till och köpa cigaretter? Kassörskan ber om legitimation, tittar på den och säger: Åh, det är bara för att du är Våg du röker! Men det finns en bra bok som hjälpte mig. Jag rökte två paket om dan förut. Morötter och boken.

Ha en bra kväll!
2007-mar-20 @ 19:54

Av Ines - 20 mars 2007 23:42

En dag som bara drog förbi. En dag som bara drog förbi känns det som. Hände inte mycket på jobbet, det rasslade bara till så var dan slut kändes det som. Bra var att jag blev påmind om mina bibblo-böcker som ska lämnas tillbaka. Var dit med barnen och kollade om boken jag reserverat kommit.Hade en plan att fara till IKSU och träna, men det visade sig vara omöjligt! Inte en parkeringsplats så långt ögat nådde. Oj, det var jag inte beredd på. Tänkte fara hem och återkomma lite senare men det var väl nästan fånigt? För vad händer hemma? Somnade som en stock och var alldeles seg när jag vaknade till.

Har snurrat runt på andras bloggar i kväll och blev plötslgt påmind om mordet på John Hron. Som mamma till tre pojkar så känner jag självklart igen mig. Oron för att nåt ska hända när de är ute, för att de ska hamna på fel plats vid fel tillfälle.

Fick ett jättetrist mejl igår, så har idag funderingar på att starta krig. Har tagit lite kontakter så får jag se hur jag gör. Som en kollega så klokt sa: Ibland måste man starta krig, för att det ska bli nån ordning i världen! I just det här fallet håller jag med henne. Inte för att jag gillar krig, men vissa krig kan inte väljas bort. Basta!

Höll ju inte på att få upp armarna i morse och min vän på vårdcentralen fixade så en sjukgymnast ringde upp mig. Per telefon var vi ganska överens om att det nog var...träningsvärk! För nu var det ju båda armarna och känslan var väldigt mycket som just träningsvärk. Nä, ska nog tomglo på TV och ta en tidig kväll i kväll.

God Natt!
2007-mar-20 @ 21:41

Av Ines - 20 mars 2007 22:09

Bara strul... Vad mycket strul det är just nu med blogg.se. Fast kanske inte så konstigt egentligen? Var och varannan på nya inlägg har rubriken: första inlägget eller välkommen till min blogg. Så det börjar tydligen vara en allt större skara människor som bloggar. Så jag gör ett nytt försök i morgon för nu är det bara sängen nästa alldeles bums!

Kul är iaf att min favoritbloggare är tillbaks från semester. Alltid något att vara glad för.

God Natt!
2007-mar-20 @ 00:17

Av Ines - 20 mars 2007 22:08

Grattis Angelika. GRATTIS!

Grattis Angelica.

Grattis Angelika och familjen till ytterligare en pojke:
2007-mar-20 @ 20:00

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards