Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Ines - 7 juli 2008 23:22

När jag knorrade som värst kom detta i min mail....som jag brukar såga: Med vänner som mina är det svårt att deppa nån längre stund!


Hej mina vänner och ha det bäst!
 Läs igenom punkterna nedan, direkt!!
 (Det tar ungefär 2 min.)
 Sänd detta tillbaka till mig, du får se varför i slutet.
Tänk på punkterna en och en, innan du läser vidare.
 
 
 50 naturliga höjdpunkter:
 
 
 1. Att bli förälskad.
 2. Att skratta så mycket att det gör ont i magen.
 3. Ett varmt bad.
 4. Ingen kö i affären.
5. En speciell blick.
6. Att få ett e-mail.
7. Att köra en tur efter en fin väg.
8. Att höra sin älsklingssång i radion.
9. Att ligga i sin säng och lyssna till regnet utanför.
10. Varma handdukar.
11. Att finna tröjan som du gärna vill ha, på rea.
12. Choklad milkshake, eller vanilj, eller jordgubb.
13. Ett entimmes långt telefonsamtal.
14.Ett bubbelbad.
15. Att fnissa.
16. Ett gott samtal.
17.Stranden
18.Att finna pengar i en gammal jacka.
19. Att skratta av dig själv.
20. Midnatts-telefonsamtal som varar i flera timmar.
21. Att springa igenom en vattenspridare.
22. Att skratta utan någon som helst anledning.
23. Att ha någon som talar om för dig att du är underbar.
24. Att le inombords åt en gammal historia.
25. Vänner.
26. Att råka höra någon tala gott om dig. 
27. Att vakna upp och inse att du får sova länge.
28. Din första kyss.
29. Att få nya vänner, eller att vara tillsammans med de gamla
30. Att leka med sitt keldjur.
31. Att någon smeker dig i håret.
32. Söta drömmar.
33. Varm choklad.
34. Utflykt med goda vänner. 
35. Att gunga riktigt högt.
36. Att slå in paket och lägga under julgranen.
37. Att sjunga riktigt högt, när du är helt ensam, utan att känna sig dum.
38. Att lyssna på en riktigt bra konsert.
39. Att få ögonkontakt med en främling.
40. Att vinna ett riktigt svårt spel
41. Att baka småkakor.
42. Att få hembakta kakor av en vän.
43. Att vara tillsammans med goda vänner. 
44. Att se sina vänner le och skratta.
45. Att hålla hand med någon du håller av.
46. Att möta en gammal vän och inse att vissa saker ändrar sig aldrig
47. Att åka rutschkana om och om igen.
48. Att se uttrycket i någons ansikte när de öppnar en gåva från dig.
49. Att se solen stiga upp.
50. Att kliva upp ur sängen varje morgon och vara tacksam för ännu en
 underbar dag.
 
 Skicka dessa höjdpunkter till minst 7 personer inom en halvtimme och något
 underligt kommer att ske inom de närmsta timmarna.
 
Kom också ihåg att skicka tillbaka till den som skickade till dig.

 Glöm inte att: Vänner är änglar som lyfter upp oss, när våra vingar har
 problem.

Av Ines - 7 juli 2008 23:19

Eftersom jag själv har en tendens att stressa iväg kommer här ett tips: Mindfulness övningar   Värt ett försök. 

Av Ines - 7 juli 2008 23:06

Blev faktiskt lugnare än jag trodde på jobbet idag. Det kändes ju skönt för jag har ju verkligen sagt till alla: Nä, inte den veckan....då jobbar jag, det kommer att vara kaos!. Men som sagt, mina farhågor kom på skam. Har dessutom hunnit tvätta kläder i kväll trots mail-krig mellan mig och min gode vän i världen.  Jag kan bli lite inponerad över hur fort det går? Att tvätta, alltså. Trodde ett tag att det inte skulle hinna torka med bara 35 minuter kvar av tvätt-tiden. Men det var faktiskt bara en kofta som inte blev torr! Nä, sängen nästa för en ny dag på jobbet i morgon. Bäst av allt: Jag är bortbjuden på middag!  God Natt! 

Av Ines - 7 juli 2008 22:54

Därför fastnar du i soffan Du är inte lat, det är biologi!

Laddad för att träna, ändå fastnar du framför tv:n?

Nu har forskarna hittat orsaken. Det är inte du som är slö, det är hjärnan.



Åh, vad jag kände mig lättad! Hädanefter ska jag definitivt skylla på min hjärna. Tom forskarna håller med mig! Fast jag blev lite sugen att träna inför nästa års marknadsjogg uppe i Pajala? Nästa år hoppas de på att en av mina favoriter, Charlotte Kalla ska delta.


God Natt! 

Av Ines - 7 juli 2008 00:45

Kom i min e-post. Nä, skulle jag tro på det här?


Allt medan vi blir äldre, lär vi oss att vissa personer som vi trodde
att aldrig skulle strunta i oss, helt säkert gör just det en dag. Ditt
hjärta kommer att brista, troligen mer än en gång och det blir svårare
för varje gång. Även du själv kommer att ha sönder hjärtan - kom då
ihåg hur det kändes när ditt eget gick i bitar. Du kommer att gräla med
din bästa vän. Du kommer att söka tröst hos en ny älskare, på grund av
vad den förra låtit dig gå igenom. Du kommer att gråta över att tiden
går för snabbt och med tiden kommer du att förlora någon du älskar.
Så, ta för många foton, skratta för mycket och älska som om du aldrig
blivit sårad, för om du så bara grubblar i 60 sekunder, är det en minut
av för evigt förlorad lycka. Hitta en pojke som säger att du är vacker
och inte att du är bra, som ringer upp dig även om du slängt på luren,
som stannar uppe bara för att se dig sova. Vänta på pojken som kysser
dig i pannan, som har lust att visa upp dig för hela världen om du så
bara var iklädd en säck och som håller din hand inför sina vänner. Vänta
på honom som regelbundet påminner dig om hur mycket han älskar dig och
om vilken tur han har som får vara med dig. Vänta på honom som säger
till alla sina vänner: ' Det är hon... ' Om du har öppnat detta mejl, är
du tvungen att skicka det vidare till de flickor du känner...Om du inte
skickar det tillbaka till mig, tar jag för givet att du inte ser mig som
din vän. Skicka det vidare och inom 5 minuter kommer ditt Livs Kärlek
att ringa dig eller skicka ett meddelande. Ikväll, vid midnatt, kommer
din Stora Kärlek att inse att han älskar dig.


 
Ha en underbar vecka!!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards