Alla inlägg den 24 december 2007

Av Ines - 24 december 2007 11:32

Åh, äntligen julafton! Börjar dagen med att tända ljus på pappas grav. Snurrar runt på en blåsig kyrkogård och hjälper mamma med de andra ljusen som ska tändas. Mormor, morfar, mostrar, morbröder och nån kusin. Sen äter vi frukost innan förberedelserna för julafton börjar. Bord ska flyttas, mat ska tinas, potatis skivas...


Efter att ha fått en känsla av...jaa, det ÄR julafton hoppar vi in i bastun. Självklart kommer de övriga precis då! Mamma är ju snabb så hon blir fort klar, och jag upptäcker när jag ska klä på mig att julkläderna är...kvar i Umeå. Får lösa sig med att låna av mamma.


När alla är samlade och vi sett Kalle Anka är det dax för julmiddag. Vad är godast? Jansson eller laxen? Tja, spelar roll egentligen.


Vi har konstaterat att vi förbisett att tänka på tomtekläder så min svåger agerar jultomte från gungstolen. Jodå, JAG har varit snäll och får julklappar. Blir kaffe och fika och mer TV innan de andra drar sig hemåt.


Vi är överens om att vi struntar i att städa och fixar i ordning i morgon i stället. Somnar till ljudet av pojkarnas fniss inifrån vardagsrummet. Hinner läsa en snutt av boken jag fått: Mig äger ingen. 

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards