Alla inlägg den 9 december 2007

Av Ines - 9 december 2007 05:23

I dag infann sig en stillsam känsla av julfrid. Har röjt som en tok i flera dagar nu och äntligen...det börjar faktiskt ge resultat. Har fått frågan om vi inte ska ha en julpysslarkväll hos mig. Min första tanke då var: Hjälp! Hur tänker folk? Mitt i flytt och tidsnöd mm mm....Inte en sportslig! Men idag kom känslan: jaa, kanske ändå?

I helg har både det globala och det lokala lystmätet fått sitt. Det globala i form av demonstrationen på Rådhustorget anordnat av KLIMAX i Umeå. Det lokala i form av julmarknad på Gamlia. Däremmellan har jag röjt!

Det blev ett lite roligt möte på torget mellan mig och en kille frånAnti-rasist-Alliansen i Umeå. Han tyckte jag skulle vara med på deras demonstration mot nazizmen i Umeå. Men herregud! Är det inte klimathotet nu? Jag tänkte faktiskt få ha lite julstämmning sen? Typ julmarknad på Gamlia? Räcker det om jag är med i tanken? Jodå, helt ok tyckte han. Tack! Kan ju inte känna ansvar för riktigt allting...

Mest nöjd med i helg är jag nog med projektet rensa akvariet. Japp, det är sant. Det är nedmonterat, tömt, tvättat och startas upp efter nyår på ny address. WOW!

Mest roligt är nog att jag köpt julklappar till pojkarna och mest arg på är jag nog på killen som mitt framför ögonen köpte grejen som jag spanat in på till Johan. Sista exemplaret! hur kunde han?

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards