Alla inlägg under september 2009

Av Ines - 6 september 2009 21:34

Fick frågan av en kollega i måndags: Åh, vad gör du som nyinflyttad på helgerna? Jag konstaterade att i alla fall på söndagar brukar jag ägna mig åt att vara vilse...

Men nu är trenden bruten!

Dagens mål var Hornbach och köpa akvarieväxter och kolla tavelramar åt Johan. 

Hoppade av utanför en moské som inte såg riktigt färdigbyggd ut.


Här fick jag sitta en lång stund och vänta på bussen. De gick bara en gång i timmen! Tur jag köpte en dagstidning att roa mig med.

God kväll!

Av Ines - 5 september 2009 21:28

Nu har det börjat komma ikapp...det stora sömnbehovet. Jag har blivit totalt osocial i Södertälje. Det enda jag mäktar med på helgerna är SOVA. Gjorde ett snabbt ryck in på stan och fluktade på arrangemanget "ett tryggare Södertälje". Politiker, kyrka, polisen mfl ordnade aktiviteter på stan.

Sen drog jag hem till tvättstugan, som var snabbt avklarad. Tänkte se en film men somnade...vaknade och började på en annan film som jag oxå somnade ifrån. Lite trist att ALDRIG få veta vem mördaren är....


God kväll!

Av Ines - 5 september 2009 09:20

GRATTIS!



Grattis på födelsedagen Stefan.


Ha en bra födelsedag!

Av Ines - 3 september 2009 07:07

Vad skulle hända om du slutade analysera och skälla på dig själv för att istället behandla dig som den käresta ägodel du har? Tycker du att det låter svårt eller rent av löjligt? Men tänk så här: om du behandlar dig själv illa så kommer du må dåligt eftersom hur du mår är en känsla och känslan skapas av - ja, vem då?

Ju mer vikt du lägger vid något, desto större plats tar det i ditt liv. Så vad är viktigt för dig? Vad skulle hända om du inte brydde dig när de gamla grubblerierna kommer? Tänk om du i stället bemötte de gamla utslitna tankarna med ett ´´Äsch, nu kommer de där gamla tankarna igen men jag orkar inte lyssna längre!´´ Jag har aldrig stött på någon som löst sitt problem genom att gå in ännu mer i sitt problem. De bleknar när du fokuserar på det du tycker är viktigt och roligt.

Veckans övning: Lätta upp din interna vardag.

1. Kom ut ur ditt inre och möt världen utanför - fastna inte i
  analyserandet!
2. Prova att ändra din inre röst till ett mjukt och vänligt tonfall (även
  sexigt om du vill) Bjud in till lite humor - var inte så allvarlig. Var
  beredd på att det kan ta ett tag och ha överseende med dig själv när
  du återfaller.
3. Blir du förbannad på dig själv och börjar gå på i gamla vanor med
  skäll och hårda ord -  SLUTA OMEDELBART! Be dig själv om
  ursäkt och återgå till det vänliga tonfallet, var förstående inför att alla
  kan göra fel, även du.
4. Börja skratta åt dig själv när du återfaller i tankar du inte vill ha. Säg
  vänligt men bestämt till dig själv ´´Äsch... kommer de nu igen, dem
  vill jag inte lyssna på längre.´´
5. Men det viktigaste är att försöka acceptera dig själv som du är,
  inklusive hemligheten. Säg till dig själv ´´Jaha, det här är jag och jag
  har den här lilla hemligheten, så det så.´´

Av Ines - 2 september 2009 22:55
Click to Mix and Solve

Av Ines - 1 september 2009 22:18

Det var meningen jag skulle göra min fitness-profil idag.



Kändes riktigt bra att få komma igång med träning igen. Men nä, med min envisa förkylning så fanns det inte en sportslig chans i världen att jag ens skulle försöka...


Svarade bara på en hälsodeklaration och for hem. Soffan är en klart underskattad uppfinning i vår värld.


God kväll!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards