Alla inlägg under augusti 2007

Av Ines - 9 augusti 2007 21:06

Jag vill ha en egen måne

Du har då aldrig trott på tårar

det passar inte för en karl

om man är över femton vårar

finns inga känslor kvar


Kan du förstå två våta kinder

de torkar lika snabbt igen

man rår ej för att tårar rinner

när man har mist sin vän


ref.

Jag vill ha en egen måne

jag kan åka till

där jag kan glömma att du lämnat mig


Jag kan sitta på min måne

och göra vad jag vill

där stannar jag tills allting ordnat sig


Du tror du vet hur allt ska vara

du vet när allting passar sig

utom när jag ska förklara

hur jag känner mig


Du bryr dig inte om mig mera

och det har tagit mig så hårt

du kan väl aldrig acceptera

att någonting är svårt


Ted Gärdestad.

Av Ines - 6 augusti 2007 09:22

Hur kunde jag missa...? Det var mycket som hände i helg. Som tex Lulekalaset där

Jerry Williams
Jerry Williams Fotograf: Fredric Lundqvist

Jerry Williams spelade. Bilden från NSD:s bildspecial.

Hade en förfrågan om att komma till Urkult oxå.

Hade varit kul men nu hade vi bestämt sen länge att vi skulle till Mariestad.

Urkult

Läs mer på:

http://www.urkult.se/index.html


2007-08-06 @ 20:42:40

Av Ines - 6 augusti 2007 09:16

Bilder från Mariestad. Efter att ha förväntat sig både översvämmningar och jättemyggor blev resan till Mariestad en trevlig överaskning. Fantastiskt fint väder både lördag och söndag (som vi dessutom tog med oss hem!).

Ek på Ekudden, Mariestad

På promenad mot campingen genade vi över en äng och såg denna knotiga ek.

Solnedgång

En vacker solnedgång på fredag kväll.
Hihi, när vi gick genom denna kohage fattade inte jag att det var livs levande kor i den!

Utsikt mot Vänern

Utsikten från vår stuga lördag kväll- Vattnet är Vänern.

Blåklockor

Så många blåklockor! Jag och Kerstin blev riktigt lyriska...

Campingbuss

Den här husbilen blev vi bara väldigt full i skratt av...
Måhända praktiskt och billig i drift, men nog kändes det som en leksaksbil...
2007-08-06 @ 20:12:04

Av Ines - 6 augusti 2007 09:14

På väg mot Urkult... På väg mot Urkult passerade...

Alexandra

..Alexandra förbi, för en kopp kaffe.
2007-08-06 @ 19:50:00

Av Ines - 3 augusti 2007 09:13

Stängt Stängt
Hade ambitionen att hinna med mer, men får återkomma efter Mariestadsresan.

Ha en bra dag!
2007-08-03 @ 05:05:00

Av Ines - 2 augusti 2007 09:10

Dagen igår.. Dagen igår började på sämsta tänkbara sätt! En röst i telefonen som undrade om någon skulle komma och öppna...Hjälp! Denna någon var jag, och jag hade försovit mig. Pinsamt så det baraskriker om det. Nu gick det ju bra och får hoppas att det gjorde det även för de två som inte kom till sina jobb i tid.

Fick ett snabbt besök av Alexandra och hennes sällskap som skulle vidare mot Näsåker och Urkult.

Avslutade dagen med att besöka Teatercafeét i Umeå för första gången. Himla trevligt men blev himla sent...Kommer nog att straffa sig men efter idag har jag SEMESTER! 2007-08-02 @ 08:54:47

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards