Alla inlägg under november 2006

Av Ines - 28 november 2006 21:12

Kubbspel Nu gäller det att hålla tungan rätt i mun. Magsjukan har börjat härja på jobbet. En efter en trillar av pinn. I går sa jag och Martin lite tufft att det tar de svaga först. Häpp, så hade Martin magsjuka idag. Känner mig inte riktigt hundra, så man får väl vara försiktig med vad man säger.

Det här måste väl ändå vara rekord?

Kubbspel

Kubbspel i väntan på advent.

En lugn kväll hemma i alla fall. Vattenpasset fick vara, med lite oro i magen. Städat och röjt hemma. Samt fixat mitt uppdrag till Rickard. Den dagliga rapporten om läget på jobbet kombinerat med bilder.

Kan bli tokig på vägen hem från jobbet. De mest hänsynslösa är faktiskt yrkeschaufförerna!! Blev bländad så jag höll på att köra av vägen i dag. Vad inbillar de sig? Att det blir bättre när jag inte ser nåt? Blev sedan omkörd av en...taxi!

God Natt!
2006-nov-28 @ 22:34

Av Ines - 26 november 2006 21:26

Vad händer med sidan? Problemet med min sida fortsätter?? Har ingen aning om varför det blev så. Någon som vet??

Har köpt de första julklapparna idag i alla fall. Det känner jag mig otroligt nöjd med. Får bara hoppas att mottagarna blir lika nöjd.

God Natt!
2006-nov-26

Av Ines - 25 november 2006 21:32

Sova är oslagbart! Mycket blir bättre bara av att sova! Känns inte som att jag vaknat riktigt än,men skönt att ha sovit länge ändå. Ska på rättvisemärkt julmarknad i Mariakyrkan. Blir nog en sväng på IKSU oxå.

Ha en bra dag!
2006-nov-25 @ 11:34

Av Ines - 25 november 2006 21:29

Början till julkänsla?? Sömn, mat och roliga saker är oslagbart för att få tillbaks humöret! Självklara saker, men inte alltid så lätt att genomföra av nån anledning? Jag fick med mig Agneta till Mariakyrkans julmarknad, och där åt vi hemlagad palt till lunch. Vad nu palt har med julen att göra? Men det var gott. Med nya krafter for vi till det nyöppnade (?) Expo. Hittade massor med julklappar till pojkarna där. Köpte inget idag, men snart så.

Har testat power-vattenpass på IKSU idag. tröttsamt, men bra för humöret. Middag hemma och efterrätt hos Agneta. Nu har vi snart skrivit klar vår reklamation av resan. Pratade med Stefan i kväll, och han har fått lägenhet i Malmö! Wow! Då blir det norrut och Pajala i jul. Tja, inte helt fel men jobbigt med dessa långa avstånd!! Men med sällskap hela vägen så är det ok. Hoppas bara det inte blir allt för taskigt väder. Lite mer julkänsla, när det är klart. Har haft total avsaknad av julkänsla ett tag, men nu börjar det komma..

Hörde av syster yster i Pajala om en kirunabos besök på IKEA i Haparanda. Tre timmar i kö (vilket inte var oväntat), men vad köpte han/hon? En påse värmeljus för sjutton kronor!! Det var så billigt! Häpp!



God Natt!
2006-nov-25 @ 22:16

Av Ines - 24 november 2006 21:35

Julklappslista 102310-199

2006-nov-24 @ 23:37

Av Ines - 22 november 2006 21:45

Det blev mycke nu.. Har gjort en schemateknisk förändring på mitt jobb, och idag upptäckte jag att det innebär att jag är igång hela onsdan utan uppehåll (nästan). Som grädde på moset, kom Ulla med en överbliven biljett till en föreläsning på Nolia i kväll!! Att slåss för det goda var temat. Kan jag säga nej?? Jag som har två fredslågor och länkar mot mobbing på min blogg? Så det blev häftigt värre idag.

Just då väljer självklart min ömma moder att ringa samt barnens pappa. Mamma hävdar bestämt att hon ,minsann ringt "men det syns inte på din telefon för Pajala är så långt borta!! Häpp, undrar vad hon tänker om den nya tekniken...Det var när jag sa att, vad konstigt att dina samtal inte går fram, Stefan fick ju tag i mig på semestern? Malmö ligger närmare Spanien. Jodå, det har hon ju rätt i! Jag kunde till och med kommunicera med grabbarna på jobbet över internet ( svenska kyrkan i San Augustin lånade ut sin dator) men det sa jag inte till henne. Är det långt, så är det!

Det var en jättebra föreläsning i alla fall. Jag är glad att jag lyssnade på den. Kände igen mig själv när det kom till konsekvenser av mobbing och varför det är samhällsekonomiskt viktigt att lägga allt krut vi kan på att motarbeta alla former av mobbing på våra skolor. Sen blir jag ju varm i hjärtat när en av föreläsarna beskrv oss som satt där, som Guds gåva till barnen.

Nästa vecka börjar mitt tuffa uppdrag som Rickard tycker jag ska ha. Lägga in Ulf-bilder på bloggen varje dag. Han ska opereras och tror han får abstinens annars. För att motverka tristessen ska han hålla sig uppdaterad via min blogg. Det svåra är, att Ulf vill inte! Inte ens för Rickards skull. Får kanske ta nåt från föreläsningen idag? Rickard kan bli ledsen då. Hur tror du han som är sjuk känner sig, om vi inte vill ha kontakt med honom?

Nä, en lång dag är slut.

God Natt!
2006-nov-22 @ 23:26

Av Ines - 19 november 2006 11:16

Konflikten är löst.Nu säger jag det för allra sista gången.Sluta nu.Om jag ser någon av er skjuta en gång tilldå blir det ingen efterrätt.Hör ni inte vad jag säger?Då tar jag pistolernaoch gevären och granaterna och kanonerna.Då kan ni inte ha demom ni bara håller på att skjuta på varandra hela tiden.Nu får det vara slut.Jag bryr mig inte om vem det var som började.Det spelar ingen roll.Sluta döda nu.Sluta kriga.Nu räcker det.Nu får det vara slut.Titta här vad tråkigt det ser ut,trasiga hus, ensamma barn, döda människor överallt.Ingen mat finns det, allt är förstört.Nu får det vara nog. Nu får ni säga förlåt.Gör det.Säg förlåt till varandra.Ja.Ja gärna.Jag förlåter dig gärna säger man när någon säger förlåt.Nu får vi hjälpas åt att bygga upp städerna,ta hand om dom övergivna människorna,läka sårenoch aldrig, aldrig göra om såna här dumheter igen.Nu äter vi risalamalta.
Lina Ekdahl
Från boken Kom över på den här sidan.

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards