Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Mitt år 2010

Av Ines - 29 december 2010 13:10



Dags för den numera traditionella summeringen av året som gått.




Januari



En tuff månad med besök i Umeå och begravningen av Lilian. Men blev också ett besök i Göteborg och hjälpa Stefan med soffa.

 

Februari

Ingela hälsar på!



Mars

Spänd väntan på: När försvinner snön? Detta är min första vår i Södertälje. Ingen jag frågar tycks ha nån aning heller.


-För så mycket snö som vi haft i år har det inte varit på länge!






April


Johan fyller 23 år 27 april.


Maj


En månad som präglas av pyssel inför Årets STORA händelse: Christoffers student.

Christoffer fyller 19 år 27 maj.


 

Juni

 


Månaden börjar med besök i Luleå. Johan har äntligen fått sin första egna lägenhet och framförallt: Christoffer tar studenten!


Juli



Blir semester i år! En tripp upp till Pajala och tillbaks igen.



Augusti


 Ett år i Södertälje! Mycket har hänt och jag ser fram mot ett nytt läsår.





September


Stefan fyller 25 år 5 september.


Oktober


Jag fyller år 6 oktober.


Euskefeurat kommer till Södertälje och jag lyckas få tag i biljetter!  





Min älskade bil säljs...En märklig känsla av lättnad, saknad och funderingar.

November

Månaden som bara försvann? Det började med ett besök i Göteborg och hjälpa Stefan och Chatrin att flytta. Häpp, så var månaden slut. Månaden avslutas med det mindre roliga beskedet att Stefan och Chatrine går skilda vägar.


Jag blir ocså Södertäljebo på riktigt. Efter riktigt mycket strul så har addressändringen till slut fungerat.






December.

I väntan på jullov! En grinig månad på många sätt. Mycket frånvaro och annat strul har gjort de flesta på jobbet trötta till max.


Månadens roligaste: Christoffer hälsar på.

Månadens värsta: Jag blir av med min älskade kamera.   

Året avslutas med julfirande i Pajala. Massor med snö och när vi åker till Luleå har kylan slagit till.



Gott slut!


 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ines - 17 januari 2013 19:57

Har klippt håret idag i  min nya hemby. Nöjd med resultatet.   ...

Av Ines - 17 januari 2013 19:51

Vem känner inte igen sig?   http://fredrik.cafe.se/mina-ursakter-for-den-sparsamma-blogguppdateringstakten/   ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:34

Nu har jag sett byns skidspår! Blir onekligen sugen att fixa nya skidor...       Hur fina som helst.       Dubbelspår med gott om plats.    ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:27


Vissa människor ska som bara finnas. De har funnits alltid. Men så kommer budet att vår förre partiledare:       Lars Werner gått bort.      Jag önskar inte livet ur någon, men hade kännts mer logiskt med CH Hermansson.... ...

Av Ines - 12 januari 2013 18:20

Jag kan bli galen på alla dessa val...elavtal, mobil, telefonabbonemang, internetuppkoppling... När jag flyttade upp igen så fattade inte jag att jag kunde tagit med mitt avtal.   Nä, jag hamnade på nåt dyrt tillsvidareavtal! Men det lokala elbol...

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards