Alla inlägg den 23 augusti 2009

Av Ines - 23 augusti 2009 22:24

Hade fått en färdbeskrivning till Skärholmen av min kollega i fredags. Då var jag ju själv fortfarande utan nät....


Målet var att hitta: 




Panduro!


Skulle köpa lite till jobbet men framförallt frossa själv....Njaa, kan ju inte påstå att jag blev så där jätteimponerad? Eller är det helt enkelt så att de har lite av mycket?


Lyckades också med lite möda krånla mig till:


IKEA i Kungens Kurva...med buss, från Skärholmen!


Kändes mest bara jätterörigt...inte alls lika strukturerat som jag är van vid från både Sundsvall och Haparanda. Gick och kände vad saker vägde. Blir ju lite knepigt när man måste tänka på frakten. Var ute efter nåt kul till Johan som fått egen lägenhet nu.


Har ju dessutom drabbats av oväntade extrautgifter så lite trist att dessutom behöva hålla en viss koll på prislappen dessutom.


Men SEDAN kom det stora ÄVENTYRET....Hur tar jag mig smidigast hem härifrån? För egentligen så bor jag ju ganska nära IKEA? Buss till pendeltåget och raka vägen till Södertälje? Utan att passera Stockholms Central?


Råkade hoppa av alldeles för tidigt och blev för en kort stund "lost in space". Fick till slut fråga mig fram för jag hade verkligen ingen aning. Lite irriterande att se spåret OCH tåget, men inte hitta stationen.


Lyckades dessutom med att kliva på pendeln åt fel håll. Men nu är det sängen nästa. Det är jag som öppnar på jobbet i morgon.


God Natt!

Presentation

Omröstning

Längtar till semestern?
 Ja
 Nej
 Har ingen semester.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Stoppa FRA-lagen


Ovido - Quiz & Flashcards